Den her outdoor-reklame har (næsten) det hele

Sådan skal den skæres:

Outdoor-reklame der næsten har det hele

Jeg har kun én indvending mod plakaten. Den vender jeg tilbage til.

Men hvorfor er outdoor-reklamen så god?

Det er den, fordi den svarer på de spørgsmål, man umiddelbart og med garanti stiller til et nyt produkt, man møder på sin vej gennem byen. Den gør det uhyre nemt at tage produktet til sig, for du får (næsten) det hele med denne plakat:

1) Et indbydende og sanseligt (bobler og isterninger i glassene) produktbillede

2) En opskrift, der fortæller dig, hvordan du bruger drikken (Youtility!)

3) Værdiudsagn, der positionerer produktet: “Italiens favorit aperitif”

4) Du får fortalt, hvor du kan købe drikken

5)

Ja, punkt 5 er tomt. For her skulle der have stået, at plakaten naturligvis også fortæller hvordan drikken smager! Men det fremgår ikke, og derfor har outdoor-reklamen kun næsten det hele.

Men under alle omstændigheder har plakaten rigtig meget af det helt rigtige. Husk, den er et push-medie, så den har en del odds mod sig: Du har bl.a. ikke bedt om den. Og ser du overhovedet, når du suser forbi på cykel eller går forbi med hunden, mens du taler i telefon?

Derfor er det så pokkers vigtigt, at den kommunikerer produktet klart og tydeligt. Og her har den altså næsten det hele.

High five til den konceptmager, grafiker og tekstforfatter, der har sat denne reklame sammen.

 

Dette indlæg er en del af Vaynerchuck-serien. Få en intro til den lige her.