Audible, min redning! (Og links til 2 gratis marketingklassikere)

Jeg må ikke læse.

Jeg har nemlig hjernerystelse, og derfor skal jeg holde mine øjne i ro*.

Heldigvis må jeg godt bruge mine ører, og bibliotekets Netlydbog.dk har længe klaret skønlitteraturen.

Men hvad med marketingbøgerne? De “smalle” titler, som ikke bliver oversat til dansk og derfor aldrig rammer Netlydbog.dk?

Her må jeg takke Audibile. Her ligger de nemlig alle. Både klassikerne og de spritnye titler. Og den første bog, du henter på Audible, er til og med gratis (= det første link til en gratis marketingklassiker (frit valg på alle hylder)). Og det er NEMT (og billigt) at købe bøgerne dér. Tjenesten er nemlig en Amazon-virksomhed, og derfor kan du købe lydbøgerne med din Amazon-konto.

Indtil videre har jeg lagt ører til disse to klassikere inden for positionering og storytelling (begge kan varmt anbefales. Dog især den af Seth):

  • Positioning: The Battle for Your Mind af Al Ries og Jack Trout
  • All marketers are liars af Seth Godin

Audible, min redning (og links til 2 gratis marketingklassikere)

Og når nu vi er ved Seth Godin, så skal du lige have link nummer 2 til en gratis klassiker fra hans hånd:

Permission marketing.

Før jeg fandt Audible og søgte på Google efter “seth godin permission marketing audio”, dukkede denne video op:

Faktisk er det hele Permission Marketing, du her kan høre. (Skriv lige, hvis det er mega dårlig stil, at jeg linker til den. Men den ligger jo nu engang ude i SERP’en. Og efter at have hørt den og have fundet Audible, var jeg ikke i tvivl om, at jeg skulle købe lydbøger af Seth (jeg tror faktisk, jeg går shop-amok i hans titler)).

Nå, men et stort tak til Audible skal lyde herfra. Audible, min redning.

 

Nu er jeg dog nået til genoptræningsfasen og har fået grønt lys til så småt at begynde at læse og sidde lidt ved computeren igen.